blog list contacts

When I Miss You .


{Characters here}

Title : When I Miss You.
Genre : Angst.
Quote : Why it is so easy saying hello but not for goodbye ?
Status : One shot


Lkim's Pov .



Aku memandang ke luar tingkap. Kadangkala kedengaran bunyi kenderaan di jalan luar rumah.

Kadangkala kedengaran bunyi kayu kayu di dalam pendiang dimamah api yang kian mengecil .





“Tok tok tok” kedengaran pintu bilikku diketuk. Terberhenti lamunanku. Segera aku berjalan 

menuju ke pintu untuk membuka pintu.






“Sungyeol..” Sebutku perlahan. Dia memandangku sambil tersenyum. Wajahnya yang redup

sentiasa menemani aku.






“Boleh aku masuk ?” Tanya Sungyeol. Aku mengangguk lalu mengajak dia masuk. Perlahan-

lahan dia menapak masuk ke bilik aku. Matanya meliar memandang gambar gambar yang ku 

gantung kemas di dinding.


Setelah beberapa minit, dia mengambil tempat di hadapanku. Dia duduk di atas kerusi kayu 

yang tersedia. Dia memandangku kejap.






“Myungsoo..” Panggilnya perlahan. Aku memandangnya sambil tersenyum kecil.





“Kau rindu dia kan ?” Tanya Sungyeol. ‘Dia’ ? Aku tersenyum kelat.





“Tak.” Balas ku pendek. Kedengaran keluhan kecil Sungyeol.




“Stop lying. You miss him.” Kata Sungyeol. Aku menarik nafas dalam dan menutup mata.




Flashback.




“Hyung” Suara kecil Sungjong memecah kesunyian. Aku yang sedang asyik menangkap gambar 

terhenti. Lalu aku memandang dia.




“Sungjong-ah. Why ?” Tanyaku.





“Lunch ?” Tanyanya sambil menayangkan beg kertas ditangannya. Aku tersenyum.




“Should we ? Lets go !” Kataku lalu memasukkan kamera DSLR milikku ke dalam beg silang.

Sungjong membawa aku ke sebuah gazebo yang terletak tidak jauh dari situ.




“Nah, saya beli coffee untuk hyung. Hyung suka kimbap tak ?” Tanyanya. Aku mengangguk 

tanda suka.




“Untuk hyung juga. Ibu buat.” Katanya sambil menghulurkan aku sebuah bekas makanan 

bersaiz kecil yang berisi kimbap.




“Gumawoo Sungjong” Kataku lalu menikmati kimbap yang dibuat oleh ibu Sungjong.


“Delicious !” Kataku kepadanya. Dia tersenyum.



Flashback end.



Air mataku jatuh perlahan lahan secara senyap. Betul kata Sungyeol, aku rindu Sungjong. 

Rindu sangat.



“Myungsoo. Lawatlah dia.” Pujuk Sungyeol. Aku membatukan diri. Mataku tertancap kepada 

gambar Sungjong dan aku yang ku letak kemas di atas meja lampu.




“Tengoklah.” Kataku. Aku mengesat air mataku yang semakin deras mengalir.




“He’s the only one who understand you. Think carefully.” Kata Sungyeol. Dia bangun dari 

kerusi kayu itu dan menepuk bahuku perlahan. Lalu dia menapak keluar dari bilikku perlahan-

lahan.




Aku bangun dari kerusi kayu aku yang duduki dari tadi. Aku menuju ke sebuah bingkai gambar. 

Gambar Sungjong. Dia sedang tersenyum.




“Sungjong-ah, mianei...”




Flashback.




Sungjong semakin pelik dari hari ke hari. Dia semakin jauh dari aku. Dia tidak tersenyum 

seperti dulu. Aku mengambil keputusan untuk mengekorinya.




Semasa aku sedang mengekorinya, aku tersekat di tengah tengah kesesakan orang ramai. Aku 

sendiri tidak pasti sama ada jalan keluar masih ada atau tidak. Sewaktu aku sedang bergelut 

dengan kesesakan orang ramai, aku terdengar bunyi dentuman yang sangat kuat.




“Sungjong” Nama Sungjong terus terlintas di fikiranku. Aku terus merempuh orang ramai di 

hadapanku.




“Sungjong-ah...” Kataku. Sekujur tubuh terbaring di atas jalan. Kepalanya berdarah. Seksa.




“Lee Sungjong..” Kataku lalu memangku kepala Sungjong yang berdarah.




“Hyung..” Kata Sungjong. Dia tersenyum kecil dalam kesakitan. Tubir mataku pecah dan air 

mata mula jatuh satu persatu.




“Woi ! Korang buat apa ni ? Call 911 now ! now !” Jeritku kepada orang ramai. Orang ramai 

mula terkocoh-kocoh mengeluarkan telefon bimbit masing-masing.




Sungjong dimasukkan ke dalam bilik unit rawatan rapi. Aku terdengar bahawa Sungjong 

kehilangan banyak darah. Aku melihat tanganku yang dipenuhi darah Sungjong.




“Myungsoo” Sunggyu memecahkan kesunyian yang dari tadi menyelubungi diriku.




“Hyung..” Kataku. Sunggyu terus memelukku dan menepuk belakangku secara perlahan.




“Kwaechana , he will save.” Kata Sunggyu. Aku terus menangis teresak esak dibahu Sunggyu.




Setelah beberapa jam menunggu, seorang doktor keluar dari bilik unit rawatan rapi.




“Doctor, macam mana dengan kawan saya ?” Tanyaku.




Doktor itu terdiam. Lalu dia membuka mulut.




“Sorry.” Kata doktor itu.




Flashback end




Keesokan harinya.




“Ting tong” Aku menekan loceng rumah. Seorang kanak kanak perempuan keluar dari rumah itu.




“Myungsoo oppa !” Katanya. Aku tersenyum. Kanak kanak itu terus berlari ke dalam 

dakapanku.



“Haneul-ah”




“ Myungsoo. Buat apa kat sini ?” Tanya seorang gadis yang berambut panjang.




“Saya rindu awak saya datang sini.” Kataku sambil tergelak kecil. Gadis itu turut tergelak.




“Kim Myungsoo.” Dia menyebut nama penuhku.




“Okay okay. First, saya rindu awak. Second, saya nak ajak awak pergi somewhere. Come with 

me Jung Haein ?” Kataku. Dia tersenyum.




“Okay. Kejap eh. Haneul-ah , jom masuk.” Dia mengajak adiknya masuk. Setelah beberapa 

minit menunggu Haein bersiap, kami pergi ke ‘tempat’ yang ingin ku tunjukkan kepadanya.




“Kubur ?” Tanya Haein pelik sewaktu kami sampai di kawasan itu. Aku tersenyum.




“Sayang, saya nak ajak awak jumpa someone. Someone yang amat penting bagi saya.” Kataku 

lalu mengenggam jari jemarinya.




“Kubur.. siapa ni ?” Tanya Haein lagi.




“Bestfriend. Lee Sungjong.” Balasku.




“Oh. Sorry chagiya.” Kata Haein perlahan. Aku mengangguk tanda mengerti.




Sungjong-ah. Annyeong. Mianei sebab lama tak lawat kau. Aku nak perkenalkan someone 

dekat kau. Haein, Jung Haein. Gadis yang menjadi pilihan aku. Kau suka tak ? Sungjong-ah, 

aku harap kau happy kat sana. I’m forever your bestfriend. I hope you will feel the same way 

as me. I miss you , Lee Sungjong.




Aku meletakkan sejambak bunga ros putih itu di atas kubur Sungjong.




“Myungsoo-ah, kalau boleh saya tahu. Dia sakit apa ?” Tanya Haein.




“Dia sakit barah otak. But dia meninggal sebab accident.” Kataku. Meguatkan semangat untuk 

tidak menangis.




“Jom lah Haein.” Kataku lalu menghulurkan tangan. Dia meraih tanganku lalu kami berlalu 

pergi dari kawasan perkuburan itu dan mengambil keputusan untuk berehat di taman rekreasi.




“Awak mesti sayang Sungjong kan ?” Tanya Haein. Aku tergelak.




“Comellah awak ni. Mestilah saya sayang dia. Tapi , sayang lagi saya kat awak.” Kataku 

sambil ketawa.




“Nakal.” Haein berkata sambil mencubit lenganku. 



Lee Sungjong... I miss you. 





2 comments:

Arrien::@man!:: said...

Nice story,I very like it.. hampir menitis air mata sewktu baca story nie :')

howonnism said...

@Arrien : Thankk you :)